Hommik täis põnevust

Tänane varahommikune retk mere äärde kujunes taaskord väga ootamatult põnevaks. Oma lemmikkohta taas sammud seadnud, teadsin, kust leida Hall-haigruid. Olin neid just nädalapäevad tagasi samas kohas pildistanud. Kaugelt vaatasin, et haigruid oli lahesopis päris palju, ca 20 lindu. Kui varasemalt on hommikust varitsemist seganud küll pilvine ja vihmane ilm, või teised loodushuvilised  (looduspiltnikud), siis ka sel korral olid just selle kõige magusama päikesetõusu valguse ajal mul segajad platsis. Olen palju näinud seal rannal erinevate loomade jälgi, ning seekord sai siis ilmsiks nende autor(id). Tegu oli seakarjaga, nägin kaugelt vaid musta kogu, mis rannakividest värvuse poolest eristus. Hiljem fotoka ekraanilt tuvastasin veel 5 põrsast.

IMG_0050

Olles teadlik põrsastega metssea võimalikust rünnakust, seadsin sammud sellest hoolimata nende pool, lootes, et nad liiguvad mööda rannaäärt mulle vastu. Kuna rannikul oli olla hirmus, ja tõtt-öelda sealt roostikust poleks nagunii midagi näinud, tundus ainuõige lahendus minna umbes 30m kaugusele liivasaarekesele :). Viskasin seal siruli ja jäin ootele, endal pisut kõhe ja närviline olemine. Kuulsin, kuidas sead roostikus ragistavad, ise samal ajal silmates, kui palju haigruid antud sopis tegutses ning millest ma seetõttu ilma olin juba jäänud. Kuid lootes siiski näha siga, olin kannatlikult paigal. Peagi tuligi nähtavale peakagelane ise, suur ja võimas, ise täies rahus värskeid rookõrsi krõbistades.  Samal ajal aga toimus temast 15m kaugusel igavene tagaajamine ning notsuralli. Oli kuulda vaid roostikuraginat :). Pildi peale põrsad kahjuks tulla ei tahtnud. Õnneks oli tuul mulle soodne ja jäin avastama kuni lõpuni. Lõpuks sain ka oma varitsespaika minna, kuid ikkagi oli kuidagi kõhe, teadsin, et nad on kuskil lähedal, kuna kohati oli kuulda veel raginat ja röitsusi. Igal juhul eriline vaatepilt minu jaoks, sead mererannal ja loomulikult ka esimene pilt metsseast :D. Kuid kindel on see, et enam ma seal nii julgelt ringi ei liigu, kui varasemalt :). Üks pilt kõrsi närivast metsanotsust siin.

Klikka pildile, et näha suuremalt:

IMG_0067

Leave a Reply

